Onze eerste twee weken als backpacker - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roxanne Profijt - WaarBenJij.nu Onze eerste twee weken als backpacker - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roxanne Profijt - WaarBenJij.nu

Onze eerste twee weken als backpacker

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

02 Mei 2013 | Thailand, Chiang Mai

Waar moeten we beginnen. We zijn net twee weken onderweg en hebben al heel veel meegemaakt.

Laten we het maar kort houden over Bangkok. Nadat we hier waren aangekomen, hadden we bedacht dat we ook meteen weer weg wilden. Alleen ging dat niet zo makkelijk als we dachten. De stad is een grote chaos, stinkt en de mensen zijn niet aardig. Ze willen je alleen maar dat je bij ze in de taxi stapt of mee gaat met de tuktuk. De eerste poging om weg te komen uit Bangkok was mislukt. Na 8 uur wandelen met onze grote tas achterop en een tas voorop waren we nog steeds in Bangkok. Iedereen zij wat anders en stuurde onze ergens anders heen. We dachten meteen als dit het backpackersleven is, is dit niet voor ons bestemd, maar we dachten ook het kan nu alleen maar beter worden, en dat werd het gelukkig ook.

De tweede poging is gelukt en zijn we met een mini busje vol met Thaien naar Kanchanaburi gereisd. Er is hier geen bushalte, de Thaien stappen in en uit waar ze maar willen. In Kanchanburi hebben we de eerste nacht doorgebracht in een resort met zwembad. De volgende dag hadden we een tripje geboekt naar de mooiste waterval van Thailand, deze was twee km hoog en had verschillende niveaus. Daar hebben we ook onze eerst aap gezien. We waren vanaf toen echte toeristen met onze foto- en videocamera. Als volgt gingen we een ritje maken over de dodenspoorlijn over de Kwai River. Toen we in de trein zaten brak de hel los en begon het keihard te regenen. Hele trein zeiknat. Gelukkig duurde het niet lang en konden we er wel om lachen. We hadden daar andere backpackers ontmoet en deze hadden ons gezegd dat er leuke barretjes waren in dit dorpje. We hebben toen 's avonds ons eerste stapavondje gehad, inclusief ladyboys (een man die verdomd veel op een vrouw lijkt, en nog een beter figuur als ons hebben). We hebben toen onze eerste Spy gedronken (een lokaal drankje, soort van wijn) en een Sisha gerookt. Dit leven sprak ons al meer aan.

De volgende dag hadden we bedacht om naar Lopburi te reizen, de stad van de apen. Maar bij ons gaat niets volgens plan. Het leek zo makkelijk, een bus pakken naar een ander stadje en daar overstappen op de bus naar Lopburi. Maar toen kwamen we aan in dat dorpje en reed de bus niet meer, deze was gecanceld. Tijd om rustig na te denken was er niet, want iedereen wil dat je mee gaat met hun. Uiteindelijk hebben we een mini bus genomen naar Ayuttaya (zoiets), waar we dan weer een bus konden nemen naar Lopburi. Daar aangekomen, reed er geen bus en moesten we maar met de trein. Op het treinstation aangekomen, kregen we te horen dat we twee uur moesten wachten op de trein. Uiteindelijk zijn we dan toch aangekomen in Lopburi, waar de apen in de telefoonkabels hangen.

Lopburi is een leuke stad om een halve dag door te brengen en dan is het weer tijd om door te gaan. We hebben apen bekeken en wat tempels en 's avonds de nachttrein gepakt naar Chiang Mai. Onze serveerster was ook een ladyboy en zij leek heel erg op Judeska. Voor in de trein was een party trein, waar we een warm onthaal kregen. Daar hebben we mensen ontmoet uit Nieuw Zeeland en Slowakije. Helaas ging dit om 11 uur dicht en was het toen tijd om te gaan slapen. We werden wakker gemaakt door onze Judeska de volgende ochtend en kregen een ontbijtje. Aangekomen in Chiang Mai werden we weer aangevallen door allemaal taxi's die wilden dat wij mee gingen met hun. Uiteindelijk hebben we eentje gevonden die ons naar onze slaapplaats heeft gebracht.

In Chiang Mai zijn we naar de dierentuin en daarna zijn we doorgegaan naar de mooiste tempel die we tot nu toe gezien hebben, Doi Suthep. Daar gingen we ergens naar binnen, waar we meteen op ons knieen moesten gaan zitten. Wij wisten niet wat er aan de hand was en gingen dus braaf zitten. We zagen mensen een gebedshouding aannemen, wat wij dus ook maar deden. Op eens werden we natgegooid met water, wat we niet echt zagen aankomen. Die man had het maar over luck en happiness. Daarna kregen we een touwtje welke we om moesten doen, welke onze geluk moet brengen.
's Avonds hebben we geprobeerd wat barretjes te zoeken, maar dat was niet zo'n succes omdat er overal op straat kakkerlakken rondliepen. We hebben toen met onze voeten in de lucht in een barretje wat gedronken.

De volgende dag hebben we een markt bezocht en een guesthouse waar we konden zwemmen. Dit was een chill dagje omdat we voor de volgende twee dagen een trip hadden geboekt in de jungle. In de avond hadden we mensen ontmoet die ons vertelde waar we heen moesten voor een feestje.

Op 28 april zijn we begonnen aan onze trip in de jungle. We hebben de eerste dag vooral veel gewandeld in de bergen, wat soms behoorlijk pittig was. Toen kwamen we aan bij ons hutje boven op de berg, wat het allemaal de moeite waarde maakte. Hier hadden we heel mooi uitzicht en zijn we back to basic gegaan. Dit hutje was gemaakt van bamboo en hier was geen elektriciteit of water. 's Avonds ging onze gids gitaar spelen onder de sterrenhemel. Op dat moment waardeerde we nog meer hoe goed wij het hebben in Nederland, die mensen daar zijn zo gelukkig met een pakje kaarten en een stuk touw om spelletjes mee te doen. We sliepen met in totaal tien anderen op een slaapzaal, wat ons deed denken aan schoolreisje van de basisschool. De tweede dag van de trip hebben we eerst een uur gelopen naar een waterval, waar we onze eerste slang van drie meter hebben gezien. Deze werd gelukkig weggehaald door de lokalen. Hier hebben we gezwommen en zijn we doorgelopen naar de olifanten. We hebben toen een ritje gemaakt op de olifant van ongeveer 40 minuten. Daarna zijn we wezen raften en bambooraften door de rivier.
Het was een leuke ervaring om mee te maken.

Toen we weer terugkwamen, gingen we koninginnennacht vieren.We hadden van Candy een oranje bril, haarband met bloem en nagellak gehad, welke we goed gebruikt hebben.We gingen eerst wat drinken toen kwamen er twee mannen uit Israel bij ons zitten. Daarna gingen we door naar een reggae bar, toen we daar aankwamen waren er nog meer mensen in het oranje. Wij hebben gelijk de polonaise gedanst en onze Israëlische vrienden deden gezellig mee! De volgende dag hebben we een Thaise massage genomen (nog steeds met onze oranje spullen aan). We wisten niet wat we meemaakten, dat we zo lening waren. We kregen knieen in ons rug en werden flink gekraakt. Maar het was wel heel erg lekker. In de avond konden we er weer tegen aan en hebben we Koninginnedag gevierd in een ander tentje, met nog meer Nederlanders. Toen we na het feest terug liepen naar ons hostel, liepen we in een steegje met een man voor ons. Die man ging een zijstraatje in, maar nam de verkeerde en rende hier weer uit omdat er een hond in het steegje was. Hier moesten we heel erg om lachen, tot dat we zagen dat die hond achter ons aan kwam. We hebben toen een dikke sprint ingezet en die man rende met ons mee. We hebben geen woord gewisseld met die man. Voor jullie is het waarschijnlijk niet zo grappig om te lezen, maar wij hebben daarna helemaal in een deuk gelegen (nu weer).

De volgende dag waren we brak en moesten we de bus hebben naar Pai. Wat wij niet wisten was dat dit een niet zo fijne busreis zou worden. De weg naar Pai zit vol met bochten en we kwamen er nog beroerder uit dan we in het busje stapten. Na een helse rit van bijna 4 uur waren we aangekomen in Pai. Dit is het relaxte dorpje waar we tot nu toe zijn geweest. Zit hier vol met hippies en honden. Vandaag hebben we een scootertje gehuurd en hebben we onze eigen trip gemaakt. We zijn toen uitgekomen bij een resort met een zwembad midden in de natuur.

Voordat we wilden beginnen aan dit verhaal, viel de stroom uit hier. We hadden net wat gegeten toen het keihard begon te regenen.

Voor morgen is het plan om naar een open lucht zwembad te gaan. Overmorgen gaan we weer verder met onze reis, via Chiang Mai naar Chiang Rai..

• 02 Mei 2013 - 20:41

Candy:

Wat leuk om te lezen! Geweldig verhaal meiden ik blij jullie volgen! Echt leuke fotos xxxxx pas opelkaar

• 02 Mei 2013 - 20:47

Wil Beekman:

Hoi rox en jil
    Wat een onderneming zeg allemaal, wel een mooi zwembad.
    En leuk dat je ook hun kleren draagt.
    Grappig hoor.
    Heel veel fun. Xxx doe voorzichtig. Xxxxx

• 02 Mei 2013 - 21:11

Marina Oudejans:

Leuk om iets van je te horen/lezen. Zo te zien hebben jullie het nu al helemaal gezellig. Geniet er maar volop van! X

• 03 Mei 2013 - 10:00

Mario Slemmer:

hey rox en jil,
    leuk om wat te horen eh lezen. ben blij dat jullie het leuk hebben. mooie foto's.wel gek denk dat je koniginnendag aan de andere kant van de wereld viert terwijl je hem normaal in nederland in gepaste dronken schap doorbrengt. nou meiden tot het volgende verhaal hang aan jullie lippen haha.
    veel plezier have fun in the sun.

xxx de slemmertjes xxx

• 03 Mei 2013 - 12:48

Lia:

Hoi Roxanne wat een verhaal geweldig, leuke foto's zie dat het er erg gezellig is behalve die busreizen dan ja dat is wat anders dan 5 minuten op een bus moeten wachten, doe voorzichtig liefs van je mama en papa love you XXX

• 03 Mei 2013 - 14:18

Opa Kroon En Oma Kroon:

wat een geweldig avontuur op een olifant rijden wilde honden die je achter na zitten lokale drankjes drinken
    mooie en leuke foto,s mooie mannen om jullie heen sommige die er als een mooie vrouw uitzien.
    honderden kakkerlakken veel reizen soms erg kotsen maar wel een heel apart leventje.
    wij horen weer verder van jullie .heel veel plezier en denk aan ons als je soms iets gevaarlijk gaat doen.
    kusjes voor beiden . daaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

• 03 Mei 2013 - 20:58

Ina:

hallo Roxanne en Jil wat mis je Nederland dan he!!! maar je moet er maar aan wennen dat het toch iets anders gaat als de bus pakken bij ons. hahahahaha groetjes en tot lezen's

• 03 Mei 2013 - 22:04

Jacqueline :

Hai rox en jill,

Ik heb genoten van je verhaal, wat een geweldige ervaringen doen jullie op!!!!!
    Leuke foto's ook!!

Geniet van jullie verdere reis, en ik blijf jullie volgen.....

Doe voorzichtig !!!

• 03 Mei 2013 - 23:19

Karin Slemmer:

Hoi rox en Jill,

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en de foto's te zien.
    Ik ben echt jaloers op al die mooie plekken die jullie zien maar heb ook respect voor jullie want al die enge beesten en de jungle in zou ik niet durven.
    Prachtig die foto van die waterval en een zwembad midden in de natuur.
    De olifanten vind ik ook gaaf maar het schijnt dat ze wel worden mishandeld.
    Ik ga jullie zeker volgen want het is verslavend om een klein beetje te zien wat jullie meemaken.
    Veel plezier,leuke ontmoetingen,mooie plaatsen,gezellig met elkaar.

Tot de volgende keer,
    een lachend gezichtje en een kus hartje voor jullie, Karin Slemmer

• 05 Mei 2013 - 18:30

Hanneke:

Hoi lieve Rox en Jill!!

Wat een ontzettend leuk reisverslag! Ben echt jaloers op jullie. In twee weken tijd al zoveel meegemaakt, super leuk om te lezen. Ik vind vooral de foto's van jullie met de olifant erg leuk omdat ik goed kan zien dat alles top gaat met jullie. Geniet lekker samen en maak er een pracht reis van! Hoop gauw weer wat van jullie te lezen. Dikke knuf van de buurvrouw xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Hanneke

• 10 Mei 2013 - 16:59

Gaby:

roxyyyy we mis you!!!Heel veel plezier nog duif!!

• 20 Mei 2013 - 13:46

Myon:

Tjee meiden!!! Echt super leuk om jullie reisverslag te lezen! Jullie hebben daar in die korte tijd meer meegemaakt dan hier in al die jaren in het mooie Amsterdam ;).

Geniet er nog lekker van, enne ik blijf jullie volgen hoor!

xxx