australie de oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Profijt - WaarBenJij.nu australie de oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roxanne Profijt - WaarBenJij.nu

australie de oostkust

Door: Roxanne en Jill

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

29 November 2013 | Australië, Sydney

hey iedereen,

het is al een tijdje geleden dat we een verhaaltje hebben geschreven.
in de tussen tijd hebben we veel mee gemaakt.
na dat we gewerkt hadden, gingen we de oostkust doen.
de eerste stop was arliebeach, vanaf hier kan je met een zeilboot naar de white sundays. een heel mooi eiland met witte stranden.
wij hadden een zeiltrip gedaan van 2 dagen en 1 nacht op de boot.
we moesten 8 uur bij de boot zijn, maar door omstandigheden kwamen wij om half 9 aan. we hadden nog nooit zo hard gelopen en onderweg kregen we nog een telefoontje dat we binnen 5 minuten aanwezig moesten zijn en dat anders de boot met of zonder ons zou vertrekken. Uiteindelijk konden we nog mee met de boot en hebben we een leuke trip gehad. De eerste dag zaten we op het dek, toen we ineens vlakbij ons dolfijnen zagen! Daarna gingen we snorkelen bij Hamilton Island en daarna verder gevaren naar een ander strand waar we konden snorkelen. 's Avonds lag de boot stil onder de sterren hemel en hebben we met de rest van de groep wat gedronken. Roxanne was bijna jarig op dat moment en omdat we niet wisten waar we zouden zijn met Roxanne haar verjaardag, deden we alsof ze om 12 uur 's nachts jarig was. Jill had een kroontje gekocht met Birthday Girl en Roxanne had al een button gekregen waar ook Birthday Girl op stond. De volgende dag heeft Roxanne deze opgehad en werd zij door iedereen gefeliciteerd. Op die dag zijn we naar Whitehavenbeach gegaan, alleen regende het in het begin, wat wel jammer was. Het strand was heel mooi wit, met een azuur blauwe zee. We hebben daar een paar uur doorgebracht en zijn toen weer terug naar de boot gegaan om terug te zeilen naar land. 's Avonds waren we terug in Airlie Beach en hadden we met een paar mensen van de boot afgesproken om wat te gaan eten en te drinken en Roxanne's verjaardag te vieren.

Na Airlie Beach zijn we doorgereisd naar twee nationale parken in Mackay. De eerste nacht hebben we voor de eerste keer in de auto geslapen en de volgende nacht voor de eerste keer in de tent. Het was wel een gedoe om in de auto te klimmen, maar uiteindelijk lagen we goed en hebben we prima geslapen.

Vanuit Mackay hebben we 7 uur gereden naar Agnes Water. Hier zou Roxanne dan echt jarig zijn. Uiteindelijk kwamen we in een leuk hostel terecht. Op Roxanne haar verjaardag wilden we wat leuks gaan doen en besloten we om een surfles te nemen daar. Toen we helemaal ready to go op het strand stonden, bleek dat de golven te gevaarlijk waren en kon het surfen niet door gaan. We hebben toen 's middags meegedaan aan een strand volleybal competitie tussen de hostels, welke wij verloren hebben. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gelopen om de zonsondergang te bekijken, maar die was er niet. We hebben toen wat wijntjes gedronken en ging Roxanne skypen, we hadden namelijk geen bereik. Roxanne kreeg toen via skype het leukste verjaardags cadeautje: haar vriendje komt haar opzoeken met kerst en oud en nieuw! Roxanne had dit niet verwacht en was natuurlijk heel blij!

De volgende stop was Hervey Bay, vanaf hier konden we een trip boeken naar Fraser Island; het grootste zandeiland ter wereld. We hebben toen drie dagen rond gereden in een 4 wheel drive over het strand. De groep bestond uit 22 man en we reden in totaal met 3 auto's. Wij zaten in de eerste auto met de gids en 4 Zweden. De eerste dag zijn we gestopt bij een lake en daarna zijn we doorgereden naar de camping. Hier hebben we de tenten opgezet, gebbqd en drank spelletjes gespeeld. De volgende dag mochten we zelf een stukje rijden over het strand. Was wel vet en daarna zijn we naar een uitkijkpunt gereden. Hier zagen we in de verte een walvis, dichterbij dolfijnen en schildpadden. Was erg mooi en we wisten niet meer waar we moesten kijken. Daarna zijn we nog naar een meer geweest. De omgeving van het meer leek net een woestijn. De 2e nacht gingen we op het strand slapen, dat was best eng, omdat er op het eiland Dingo's rondlopen. Dit zijn gevaarlijke honden. We mochten geen eten in ons tent laten en moesten in een groep naar de wc en we moesten altijd met een stok lopen. 's Avonds gingen we met de hele groep naar het strand, omdat de gids wel een leuk spelletje wist met een stok. Het ging om balans. We moesten die stok in ons handen houden en deze dan boven ons hoofd houden en focussen op het puntje van de stok. Daarna moesten we 10 keer rond draaien, de stok neerleggen en eroverheen springen. Iedereen viel natuurlijk om, wat grappig was om te zien. De laatste dag zijn we nog naar een ander meer gereden, Lake McKenzie. Hier hebben we ons haar gewassen met zand en onze sieraden. Daarna was het tijd om weer terug te gaan naar Hervey Bay.

De dag erna hadden we eerst gepland om naar Rainbow Beach te gaan, maar uiteindelijk zijn we naar Tin Can Bay gereden. We hebben op een camping geslapen en zijn de volgende ochtend om half 7 opgestaan, omdat we daar wilde dolfijnen konden voeren! Deze dolfijnen komen elke ochtend rond 8 uur naar de haven, omdat zij weten dat ze gevoerd worden. na het voeren gaan ze weer terug de zee in. Wij hebben daar ieder twee vissen gevoerd aan twee verschillende dolfijnen.
na Tin Can Bai zijn we naar noosa gereisd een plaatsje in de sunshine coast. hier hebben we in de auto geslapen en konden we de faciliteiten gebruiken van het hostel. hier kwamen we ook 4 ierse meisjes tegen waarmee we op fraser island waren. we hebben s avond wat gedronken met hun. de volgende dag zijn we naar australien zoo geweest ( de dierentuin van Steven Irwin. hier zagen we krokodillen shows en zijn we op de foto gegaan met een koala. hier konden we ook de kangeroes voeren. de dieren worden hier heel goed verzorgd en worden niet ingespoten met allemaal troep.

de volgende stop was Brisbane, dit vonden we niet een hele leuke plaats.
het was gewoon een stad en we hadden niet het gevoel dat we in Australie waren. we hebben daar het weekend doorgebracht en we zijn daarna weer weg gegaan naar surfers paradise.
hier hebben we 2 weken gezeten in een appartement met een Ierse jongen. we hebben hier gezocht naar werk maar dat was geen succes.
dit plaatsje was aan de goldcoast wat bekend staat om zijn attractie parken. we hadden een pas gekocht dat we onbeperkt naar 3 soorten pretparken konden: wet and wild, movie world, en sea world.
we zijn in 1 week 2 keer naar wet and wild gegaan en 2 keer naar movie world. we voelde ons weer helemaal kind.
wet and wild is een waterpark met allemaal vette glijbanen.

daarna gingen we naar Byron B, het plaatsje van de hippies.
hier is iedereen heel relaxt en hangt er een goede sfeer.
we zijn hier 4 dagen geweest, en hebben leuke mensen ontmoet een paar uit Noorwegen en Duitsland.
we zijn met ze alle naar de vuurtoren gegaan wat een hele mooie route is langs de baai. hier zagen we weer dolfijnen en er stond ook een bord met pas op voor slangen. de lokalen zochten een giftige slang die heel giftig is en als die je bijt ben je in 15 min dood. we waren wel op ons hoede.
die avond zijn we uiteten geweest voor 5 dollar voor een meal en s avonds hebben we bij het hostel drankspelletjes gespeeld en daarna zijn we uit gegaan.
verder hebben we hier ook nog een surfles genomen wat heel leuk was maar best wel koud.

vanaf Byron B kan je ook naar een klein plaatsje Nimbin ze noemen het ook wel klein Amsterdam.
hier verkopen oude vrouwtjes op hun rollator hasj koekjes, we hadden nog nooit zoiets gezien. maar als we langs liepen vouwden de oude vrouwtjes hun jurkje naar beneden en zag je alle koekjes liggen op hun schoot en zeiden ze KOEKIES. we lagen helemaal in een deuk.

Vanuit Nimbin zijn we wat meer in land gereden, op zoek naar werk, maar we konden daar niks vinden. We zijn toen weer terug gereden naar de kust en onderweg nog gestopt bij een nationaal park. Hier hebben we twee nachten geslapen en rond half 5 als het een beetje schemering werd, kwamen de kangeroes tevoorschijn. We hebben toen onze camping stoeltjes uitgeklapt en als twee oude vrouwen naar de kangeroes gekeken met een wijntje in ons hand. 's Avonds zagen we ook een kangeroe met een baby kangeroetje in haar buidel.

Na het nationaal park zijn we doorgereden naar Port Macquarie. Hier hebben we een paar dagen gezeten. We zaten bij een heel leuk, knus hostel (we sliepen weer in de auto) en elke avond werden er drank spelletjes gespeeld. De laatste avond mochten we van de eigenaar in een privé kamer slapen, omdat we voor hem naar de drank winkel waren gereden. In Port Macquarie hebben we onze eerste wilde koala gezien met een baby! We hadden een wandeling gemaakt vanaf het hostel, langs verschillende stranden, naar een regenwoud. Bij het regenwoud zagen we de koala's in de boom zitten! We zijn hier ook heel eventjes naar het koala hospital geweest.

Na Port Macquarie zijn we door gereisd naar Sydney, waar we nu zijn. We zijn nu weer terug bij ons begin punt van onze Australië reis; Manly. Hier zijn we ook met kerst en oud en nieuw. Het weer is hier een beetje afwisselend, soms regent het de hele dag en de andere dag is het super mooi weer. Gisteren hebben we eerst op het strand gelegen, daarna hebben we op een dakterras heerlijk sangria gedronken, een ijsje gegeten en 's avonds gebbqd.

• 30 November 2013 - 15:28

Opa Kroon:

lief schatje van ons wat maak je veel mee ,het lijkt wel een avonturenboek.
    En nu ben je weer terug op het punt waar jou reis door australie is begonnen.
    Ik heb je reisverslag 2 maal gelezen om het goed aan je oma door te vertellen
    want zij verblijft nu in een opvangtehuis zoals je al weet.
    Nu de dagen maar aftellen tot dat jou vriendje komt met de kerst, dat zal
    een leuke en lieve ontmoeting worden , iets wat jij zeker niet verwacht zal hebben.
    Heel veel kusjes van oma en opa kroon .
    En zo als altijd wees voorzichtig met de dieren en ook met de mensen.
    Dag lieverdje, ook een kus en groeten van ons aan Jil. Daaaaaaaaaag.

• 30 November 2013 - 19:09

Marja En Joop Kroon:

Hoi meiden,

Leuk om weer wat van jullie reis te lezen.Was deze keer best lang geleden maar goed dan heb je ook wat.
    Het reizen is nog steeds heel leuk lees ik zo en wat zal dat tegenvallen als jullie over een maand of vijf weer thuis zijn.Maar misschien is dat juist ook wel weer fijn kunnen juliie iedereen weer eens lekker vasthouden en knuffelen.
    Roxanne wat geweldig dat jouw vriend de feestdagen met je in Australie komt doorbrengen wat een verrassing dat was een echt verjaadagscadeau voor jou.
    Jullie vermaken je prima als ik het zo lees en begreep dat jullie weer een baantje hebben gevonden.
    In de kroeg bij de manege staan jullie nu drankjes te tappen,lekker hoor.Altijd beter dan de paardeboxen schoonmaken want die beesten kunnen poepen daar valt niet tegen te scheppen. ;-)

Nou,ik heb het verslag weer met plezier gelezen,groetjes en een dikke kus van Joop en Marja

• 17 December 2013 - 14:31

Wil :

Hoi ros en jill.
    Wat hebben jullie het leuk he
    Nou best genieten zo.
    Leuk weer wat van jullie gelezen te hebben .
    Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Dikke knuffels.
    Groetjes wil